• Joan Bieger Zichtbare Onderneemster
  • Zichtbare Onderneemster Twitter
  • Joan Bieger Love Tribe

coaching onderneemsters         vrouwelijke onderneemster coaching haarlem   coach voor therapeuten  zichtbaar worden als zzp

zichtbare onderneemster   zichtbaar worden haarlem  zichtbaar worden heemstede

Leiderschaps trajectenzorg voor de zorg

zorg voor de zorg
 

Als gepassioneerde zorgverleners weten wij hoe makkelijk het is om jezelf te vergeten, en eerst voor de andere te zorgen in plaats van voor jezelf.
Bij empatische mensen is dit een soort blauwdruk: eerst denk je aan de ander, dan aan je zelf. De prijs daarvan is echter groot: ontevredenheid, overbelasting, werkdruk, roddelen & klagen (omdat er een uitlaatklep nodig is), ontevreden klanten. Op langere termijn is niet dit houdbaar en duurzaam.

 

Met de enorme toegenomen druk binnen de zorg, is het niet voor niets dat er zoveel ontevredenheid & overbelasting is binnen de zorg. Toch hoeft dit niet zo te zijn.
 
Onze ervaring is dat door meer zorg te besteden aan hoe jij je voelt, en wat je nodig hebt, de communicatie en effectiviteit in een zorginstelling veel beter wordt. En er zowel op praktisch niveau als op emotioneel niveau significante verbeteringen komen.
 
Anne Marie Huurdeman van Quality Care & ik hebben onze kennis & ervaring gebundeld: en daar is de Quality Care methode uitgekomen. Anne Marie heeft zelf deze stappen allemaal in haar thuiszorg organisatie in Suriname uitgevoerd, en ervaart veel meer werkgeluk, zowel bij zichzelf als bij de werkneemsters. Joan Bieger heeft haar door deze stappen begeleidt, en samen hebben we deze methode nog meer verfijnt en geprofessionaliseert in Quality Care Methode: van Werkdruk naar Werkgeluk. 

Herkennen jullie dit binnen jullie zorginstelling?

  • Medewerkers die overbelast zijn en soms op het laatste moment afzeggen?

  • Stucturele overbelasting bij medewerkers? 

  • De reden waarom je ooit dit werkt bent gaan doen is ver weg?


  • Sta je voor kwaliteit, zorg en aandacht binnen je organisatie, en wil je een duurzame oplossing?

    We gaan graag met jullie in gesprek wat we voor jullie zorginstelling kunnen betekenen. Ben je benieuwd naar de Quality Care Methode, neem dan gerust contact op.

De Huisarts rent de verkeerde kant op - een mooi artikel van Medisch Kwartier Naarden Vesting 

Dit is wat het heeft opgelevert:  

  • werknemers hebben leren communiceren wat ze nodig hebben. Hierdoor is er een veel betere band ontstaan, en kunnen er praktische oplossingen gevonden worden.
     

  • De directeur is veel meer ontspannen, geniet weer van haar werk, werkt niet meer s'avonds en in het weekend - en weet weer waar om ze ooit met het werk begonnen is. Heeft weer ruimte voor nieuwe uitdagingen.
     

  • Er zijn nieuwe zorgcoordinatoren aangeenomen waardoor de werkdruk verlaagd is. 
     

  • De klanten krijgen betere zorg, doordat het personeel tevredener is. Hierdoor meer tevreden klanten, en mond op mond reclame.